+389 75 845 711 +389 79 407 123 | orbita_info@yahoo.com | reservations.orbita@gmail.com | пон-пет: 09:00-17:00 саб: 09:00-14:00

Вработуваме   Блог  Услови  За Нас  Контакт

Блог

Од 12 октомври 2025, Европската унија ќе воведе нов систем за влез и излез – Entry/Exit System (EES). Овој систем ќе ја замени досегашната рачна проверка на пасоши за патници кои не се државјани на ЕУ, со цел зголемена безбедност и побрзо движење преку границите.

EES и ETIAS се автоматизирани ИТ системи за евидентирање и следење на лични податоци на граѓани на земји надвор од Европската Унија, кои ги преминуваат границите на Шенген зоната.

Како ќе работи новиот систем?

EES ќе бара од патниците да ги дадат своите биометриски податоци – отисоци од прсти и фотографија на лице, при влез и излез од земјите на ЕУ. Иако на почетокот проверките може да траат подолго, автоматизирани гранични порти и самопослужни киосци ќе ја забрзаат процедурата.

НАПОМЕНА: НАЈАВЕНИТЕ 20 ЕВРА ЗА ВЛЕЗ ЗАПОЧНУВААТ ДА ВАЖАТ ОД ПОСЛЕДНИОТ КВАРТАЛ НА 2026 ГОДИНА.
Како ќе важи за македонските државјани?
Кога ќе влегуваш во Грција:
1. Скенирање на пасошот (биометриски).
2. Регистрација на биометриски податоци – отпечатоци од прсти и фотографија од лице (само првиот пат, потоа останува во системот до 3 години).
3. Автоматско евидентирање на датум и место на влез/излез.
4. Се проверува дали некој го пречекорил дозволениот престој (макс. 90 дена во 180 дена без виза).
Што значи за Македонците во Грција?
• Нема повеќе печати во пасош.
• Ќе се следи точно колку време си престојувал.
• Ако некој го пречекори рокот (90/180), системот веднаш го евидентира и може да има забрани за влез.
• На аеродромите и границите ќе има автоматски киосци за побрз премин.
Ова важи за сите македонски патници – туристи, работници или
влегување на Македонец во Грција со ЕЕС, чекор по чекор
▶️ Пример: Македонец патува со пасош во Грција (2025)
1. Пристигнување на граница или аеродром
• Приоѓаш на граничниот премин (на копно или на аеродром).
• Наместо класичен печат, граничарите ќе те упатат на ЕЕС киоск (автомат).
2. Регистрација во ЕЕС (само првиот пат)
• Ставаш пасош во читачот.
• Фотографија – камера те слика.
• Отпечатоци – ставаш прсти на скенер.
• Податоците се чуваат во системот (важат до 3 години).
Следните патувања ќе бидат побрзи, бидејќи податоците ќе постојат во системот.
3. Проверка на престојот
• Системот автоматски пресметува колку дена си бил во Шенген (Грција).
• Ако сè е во ред (под 90/180 дена), добиваш одобрение за влез.
4. Завршување на контролата
• Граничарот само потврдува дека системот е во ред.
• Пасошот не добива печат, бидејќи сите влезови и излези се дигитално евидентирани.

Кого ќе засега?

Системот ќе важи за сите лица кои не се државјани на ЕУ – вклучувајќи ги и оние што патуваат без виза или со виза. Тоа важи за сите влезови и излези од надворешните граници на ЕУ, вклучувајќи ја и Шенген-зоната и дополнителни 29 земји.

Кои податоци ќе се собираат?

  • Биометриски информации (отисоци од прсти и фотографија)

  • Име и презиме

  • Податоци од патната исправа

  • Датум и место на влез/излез

  • Информации за одбивање на влез, ако има такви случаи

Зошто се воведува EES?

Главната цел е зголемување на безбедноста и полесно откривање на лица кои го надминале дозволениот престој. Дополнително, системот ќе помогне да се спречи злоупотреба на идентитет и да се унапреди брзината и точноста на граничните проверки.

Како ќе се спроведува?

Воведувањето на системот ќе започне постепено од октомври 2025 година, со целосна имплементација до април 2026. Новите патници ќе бидат задолжени да ги дадат своите биометриски податоци при првиот влез, додека оние што веќе се регистрирани ќе поминуваат низ поедноставена проверка.

Кој стои зад EES?

Системот го развива и управува eu-LISA, европска агенција која се занимава со ИТ-системи за безбедност и правда. EES е дел од пошироката иницијатива на ЕУ – „Безбедносна Унија“, која има за цел да ја зајакне граничната контрола и да спречи прекуграничен криминал и тероризам.

Што да очекуваат патниците?

Во почетниот период можно е да има подолги редици додека системот се усовршува, но автоматизираните порти и апликации ќе овозможат побрза проверка за идните патувања. Сите собрани податоци ќе се чуваат според строги правила за заштита на лични информации.

Повеќе информации на:
 

Јавете се

+389 75 845 711

+389 79 407 123

Понеделник - Петок

09:00 - 17:00 ч.

Сабота

09:00 - 14:00 ч.